Pragnienie Piękna 01 Pragnienie Piękna 02 Pragnienie Piękna 03 Pragnienie Piękna 04 Pragnienie Piękna 05 Pragnienie Piękna 06 Pragnienie Piękna 07 Pragnienie Piękna 08 Pragnienie Piękna 09

Jesteś tutaj: Strona głównaWywiady i portrety Polka na osmańskim dworze

Polka na osmańskim dworze
(wtorek, 2016-07-26 13:37:22)

wywiad z Patrycją Widlak, odtwórczynią ról Cihan Hatun w serialu 'Wspaniałe Stulecie' i Sayeste Hatun w serialu 'Wspaniałe Stulecie: Kosem'

Andrzej Gross: W Polsce jest Pani na razie bardzo tajemniczą osobą. Wiemy, że jest Pani aktorką, znamy Pani role we 'Wspaniałym Stuleciu' i 'Kősem', i to tyle.

Patrycja Widlak: Urodziłam się w Krakowie, mam 29 lat. Po szkole średniej udało mi się dostać na studia psychologiczne do Bogazici Universitet w Stambule. Aktorstwo pojawiło się przypadkiem. Zostałam po prostu zauważona w stambulskim centrum handlowym; współpracę zaproponowała mi agencja reklamowa. Dziś z zawodu jestem psychologiem klinicznym, a na co dzień, aktorką, bo aktorstwo stało się moją pasją.

Andrzej Gross: W Polsce jako aktorkę poznaliśmy Panią we 'Wspaniałym Stuleciu'. Niewielu Polaków szybko zwróciło uwagę na to, że Cihan Hatun ma polskie korzenie. A jednak. Jak wspomina Pani pracę przy jednym z najpopularniejszych filmów dekady?

Patrycja Widlak: Warunki pracy na planie filmowym w Turcji mocno odbiegają od pracy na planie filmowym w Europie czy USA. Pracujemy po kilkanaście godzin dziennie, czasem od rana do rana. Aktorka bez pasji nie wytrzymałaby takiego tempa. Porównując jednak miejsca, w których pracowałam z realizacją obu części 'Wspaniałego Stulecia', muszę powiedzieć, że atmosfera tam była magiczna. To nie były zwykłe role. Na planie pracowało wiele setek ludzi, w tym kostiumologowie, zespół artystyczny dostosowujący wnętrza i historycy, którzy aktorom udzielali lekcji historii otomańskiej. Na czas 'Wspaniałego Stulecia' przestawałam być Patrycją; byłam Cihan i Sayeste. W tych rolach na planie żyje się naprawdę.

Andrzej Gross: W 'Kősem', emitowanym właśnie w polskiej telewizji, Pani rola jest już poważniejsza, niż w pierwszym 'Wspaniałym Stuleciu'?

Patrycja Widlak: Dłuższa. Ciekawostką może być to, że rolę Sayeste Hatun we 'Wspaniałym Stuleciu: Kősem' otrzymałam, mieszkając już i pracując nie w Turcji, ale w Irlandii. Po wyjeździe z Turcji i rozpoczęciu pracy w dublińskim oddziale Google'a, turecka kinematografia się o mnie upomniała (śmiech).

Andrzej Gross: Czemu po studiach wyjechała Pani do Irlandii?

Patrycja Widlak: Chciałam pomieszkać w innym kraju, w innej, niż polska, czy turecka, kulturze. Egzaminy rekrutacyjne do Google'a były dla mnie wyzwaniem, bo nie były ściśle związane z żadnym moim 'zawodem': nie dotyczyły ani psychologii, ani aktorstwa. Nie sądziłam, że wrócę do 'Wspaniałego Stulecia'. Kiedy jednak dostałam propozycję, poszłam za swoją pasją i to było dla mnie naturalne. A nawet tureckie gazety pisały o tym, że dla 'Stulecia' rzucam pracę w prestiżowej firmie (śmiech).

Andrzej Gross: To może później wróci Pani do Polski i , np., poszuka dla siebie roli w polskich produkcjach?

Patrycja Widlak: Nie jestem pewna, czy do Polski wrócę na stałe, ale będę przyjeżdżać. Szukam teraz działki wśród zieleni, gdzie marzy mi się maleńki domek i ekologiczny ogródek. Chciałabym też, oczywiście, zagrać w polskim filmie, ale na razie przygotowuję się do otwarcia w Poznaniu sklepu z własną marką odzieżową. Jak każda kobieta, interesuję się modą, ale nie lubię masówek, ani odzieży 'elitarnej', drogiej. Kocham styl vintage: naturalne materiały w przyzwoitych cenach. (AG)

Rozmawiał: Andrzej Gross

Zdjęcia: z archiwum Patrycji Widlak

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgoda

Strona główna O nas Redakcja Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone 2012 - Strefa Ciało Sp. z o.o. komandytowa

Kopiowanie oraz publiczne wykorzystywanie artykułów, materiałów ilustracyjnych lub elementów graficznych publikowanych i użytych w serwisie bez zezwolenia zabronione na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.